افق Ofogh

سرگرمی ، علمی ، هنری ، ورزشی ، دانلود موزیک

افق Ofogh

سرگرمی ، علمی ، هنری ، ورزشی ، دانلود موزیک

خطای دید

چند عکس از خطای دید چشم! 

ادامه مطلب ...

هشدارهایی درباره لنز چشم

لنزهای تماسی (Contact Lenses) که به آن‌ها عینک‌های نامرئی نیز گفته می‌شود، صفحه‌های پلاستیکی انحنا دار، مدور، نازک و شفافی می‌باشند که بر روی قرنیه چشم قرار گرفته و بر لایه اشکی که قرنیه را می‌پوشاند، شناور می‌شوند. سلامت قرنیه و لایه اشکی برای راحتی و وضوح بینایی شما در هنگام استفاده از لنزهای تماسی بسیار مهم است.

ادامه مطلب ...

آشنایی با خطرناک ترین ورزش های جهان

از زمان های بسیار دور و در اکثر تمدن ها و کشورها توصیه به ورزش از جمله مهمترین ارکان در زندگی فردی و اجتماعی افراد مختلف بوده است. در زمان حال نیز این منوال وجود دارد اما در این مسئله نیز به مانند تمامی موضوعات دیگر استثناهایی وجود دارد. ورزش هایی در دنیا وجود دارد که بسیار خطرناک بوده و به غیر از عده معدودی که تمرینات شدیدی انجام می دهند کسی توان انجام آنها را نداشته و خود ورزشکاران این رشته ها نیز همیشه در معرض خطرهای بسیار جدی قرار دارند. در این مطلب قصد داریم تا شما را با تعدادی از این ورزشهای خطرناک آشنا کنیم.

ادامه مطلب ...

دیدن پشت دیوارها با گوشی موبایل!

محققان دانشگاه تگزاس در دالاس موفق به ساخت تراشه ای شده اند که با نصب آن در گوشی از این وسیله می توان برای مشاهده پشت دیوارها و موانع مختلف با استفاده از قدرت اشعه ایکس پرداخت.
این تراشه که در طیف فرکانسی چند تراهزتر عمل می کند، توان لازم را به دوربین گوشی برای مشاهده اشیایی که در پشت موانع قرار دارند، می دهد. در آینده می توان از گوشی های مجهز به این تراشه برای یافتن اشیایی که در یک دیوار مخفی شده اند یا بررسی اسناد مهم با استفاده از فناوری واترمارک پرداخت.
به منظور جلوگیری از نقض حریم شخصی مردم با سوءاستفاده از چنین گوشی، سازندگان با نصب حسگرهای مختلف در ان شعاع عملکرد این گوشی را به چند سانتیمتر محدود کرده اند. با این حال نگرانی های موجود در این زمینه هنوز برطرف نشده است.
به گزارش فارس به نقل از تک وب، این حسگرها که به حسگرهای CMOS شهرت دارند، پیش از این در دوربین های عکاسی و برای پیشبرد مقاصد مختلف مورد استفاده قرار گرفته اند. این گوشی ها فعلا در مرحله آزمایشی قرار دارند و زمان تولید انبوه آنها هنوز در هاله ای از ابهام قرار دارد.

کوچک شدن مغز با مصرف غذاهای پر پروتئین

پژوهشگران آمریکایی و کانادایی در مطالعات خود دریافتند: مصرف رژیم غذایی سرشار از پروتئین ممکن است حجم مغز را کوچک کند که این موضوع معمولا با بیماری آلزایمر نیز مرتبط است. نتایج تحقیقات این گروه از محققان با خوراندن چند نوع رژیم غذایی از جمله غذاهای سرشار از پروتئین به موش های آزمایشگاهی، نشان داد، مغز موش هایی که غذاهای پر پروتئین و کربوهیدرات کم مصرف کرده اند، 5 درصد از سایر موش ها کوچکتر و رشد منطقه مغزی مربوط به حافظه آنها نیز کمتر از بقیه بوده است. محققان احتمال می دهند، خوردن غذاهای سرشار از پروتئین موجب تضعیف سلول های عصبی و نیز افزایش بیماری آلزایمر می شود.

از آفتاب بترسیم یا نه؟

از آفتاب بترسیم یا نه؟ حقیقات نشان می‌دهد که نگرانی بیش از حد نسبت به قرار گرفتن در معرض نور خورشید، انسان‌ها را در مقابل ریسک ابتلا به بیماری‌های استخوانی قرار داده است. این در حالی است که اشعه خورشید به ساخته شدن ویتامین D در بدن کمک می کند که در پیشگیری از پوکی استخوان که معمولاً پس از ۵۰ سالگی بروز می‌کند، نقش بسزایی دارد. متخصصان می‌گویند، نگرانی از ابتلا به سرطان پوست به قدری ذهن مردم را به خود مشغول کرده که آنها از آفتاب می‌ترسند و در‌واقع آفتاب گریز شده‌اند و ادامه این روند موجب می شود که انسان‌ها به کمبود ویتامین D دچار شوند. به گفته پزشکان، گاهی در زمینه هشدار دادن نسبت به پیامد‌های نور خورشید بر پوست بزرگنمایی می‌شود و در نتیجه افراد ترجیح می دهند، حتی برای مدت کوتاه هم در معرض نور خورشید قرار نگیرند. با این حال، باید گفت تابش ۱۰ تا ۱۵ دقیقه نور خورشید ۳ بار در هفته، برای بدن لازم است

سیگار کشیدن طاسی سر را در مردان تشدید می کند

سیگار کشیدن طاسی سر را در مردان تشدید می کند محققان هشدار دادند که کشیدن سیگار، احتمال ریزش مو و طاسی سر را در مردان افزایش می‌دهد. محققان بیمارستان فاراستیرن مموریال و دانشگاه ملی تایوان در تایپه در این بخش از مطالعات خود دریافته‌اند که کشیدن سیگار می‌تواند فولیکول‌های مو را تخریب کند و در مسیر حرکت خون و هورمونها در پوست سر اختلال ایجاد کرده یا تولید هورمون استروژن را افزایش دهد. محققان با بررسی 740 مرد در تایوان با میانگین سنی 65 سال دریافتند که سیگار کشیدن نقش مهمی در بروز طاسی سر خفیف یا شدید ایفا می‌کند. از همین رو مردانی که علایم اولیه طاسی سر را در خود مشاهده می‌کنند باید با آنها درباره نقش توقف استعمال دخانیات در جلوگیری از پیشرفت این مشکل مشورت شود.